FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Hoe vraag ik een test/trail account aan?

In de Google Play Store en Apple App Store is de app te downloaden, met een gratis 5 daagse trail. In de app kan je je bedrijf registreren en na goedkeuring gebruiken. Mocht je na de trail een active account willen, dan kan je deze in de shop bestellen.

Hoelang duurt het voordat mijn account actief is?

Na je bestelling is je account binnen 6 uur actief. Hou je email in de gaten voor de bevestiging. Je kan met je emailadres en je gekozen wachtwoord inloggen.

Is een Webapp (Company/Location dashboard) verplicht?

Nee deze inlog is zeker niet verplicht, wel handig omdat je ook handige overzichten/rapportages kan inzien wat er op je vestiging of bedrijf gebeurd. Ook kan je je groene kentekennummers beheren. De user heeft altijd in een log om zijn of haar proefritten individueel te zien via de webapp.

Hoe wordt de Gps data verzonden?

Er wordt bij de Gps unit een simkaart geleverd met 50mb data per maand op basis van fair use policy.

Hoelang worden gegevens van de proefrit bewaard?

PaceX verwijderd na 3 maanden alle proefritten en andere data. Een bekeuring kan doorgaans wel een paar weken duren voordat deze binnen komt. Wil je een export maken, dan kan dat in de Manager backend account. Je hebt dan wel een Manager account nodig die je via de shop kan bestellen. De export is een excel bestand.

Mag je een foto maken van het rijbewijs

Jazeker mag dat.

Er wordt een foto gemaakt en daarbij worden de gegevens automatisch overgenomen naar de app zoals voornaam, achternaam, rijbewijs nummer, geboortedatum en rijbewijs geldig tot. Dat scheelt invoer werk.

Belangrijk te weten is:

  • De pasfoto wordt geblurd (onherkenbaar)
  • De achterkant wordt niet gescant, dit hoeft niet, op de achterkant staat het BSN nummer en dit is niet nodig voor een proefrit en ook niet toegestaan.

Klant heeft geen Nederlands rijbewijs

De Scanner scant rijbewijzen uit meer dan 180 landen. Ook is er een mogelijkheid voor het scannen van het paspoort. Het BSN nummer is dan ook geblurd aangezien deze op de voorkant staat.

Mag je je eigen voertuigen volgen?

Ja dat mag, eigen voertuigen mag je volgen via track en trace. Het is wel belangrijk dit te melden bij de klant. Ook staat het vermeldt in de algemene voorwaarden waar de klant voor tekent. De klant krijgt na de proefrit een rapport zodat de klant kan zien welke gegevens wij bewaren.

Welke proefrit voorwaarden tekent de klant voor?

Standaard heeft de PaceX App de algemene proefrit voorwaardes met als toevoeging dat het voertuig mogelijk getracked kan worden. Eventuele mogelijke afwijkende voorwaarden individueel per garage bedrijf kunnen worden opgevraagd bij de desbetreffende garage. lees hier de standaard voorwaarden.

Op welke platformen is de app te gebruiken?

De PaceX app is geschikt voor Apple Ios en alle Android gsm toestellen of Tablets. De Manager backend panel is een webapplicatie en geschikt voor alle computers.

Welk abonnement moet ik nemen?

In principe heb je met het Silver Pack de meest ideale functies. Bronze vervangt het invulformulier op papier met zoekfunctie, maar met Silver heb je echt hele handige onmisbare functies erbij zoals push notificatie elk half uur, zwart op wit een rapport met handtekening die ook naar de klant gaat, mogelijkheid voor maximaal 10 foto’s.

Hoe bestel ik accounts?

In de webshop kan je kiezen welk pakket je wil (bronze, silver, gold) je besteld het aantal gebruikers en vult daarbij meteen het emailadres in van de gebruikers. Vervolgens reken je deze af in de webshop. Tot aan de 1e van de nieuwe maand wordt afgerekend met Ideal, daarna volgens automatische incasso.

Factuur

Facturen worden automatisch verstuurd voor de eerst volgende maand. De automatische incasso vindt plaats enkele dagen later.

Is een account eerder actief, dan volgt er eerst een losse factuur tot de 1e van de maand die tijdens het bestellen afgerekend wordt eenmalig met Ideal.

Wat is de contracttermijn?

De minimale contractsduur is 12 maanden. Na 12 maanden is de opzegtermijn 1 maand. Het maandbedrag (afhankelijk welk pakket je hebt) wordt maandelijks afgeschreven.

Hoe zeg ik op?

Opzeggen gaat via de email. De opzegtermijn is 3 maanden voor de einddatum. Na 12 maanden heb je een opzegtermijn van 1 maand.

Kan ik korting krijgen bij meerdere accounts?

Bij meer dan 2 accounts maken we een afspraak en doen we een aanbieding op maat. Stuur ons een email, dan maken we een afspraak op locatie.

Ik heb meer vragen, waar stel ik die?

Gebruikersvragen of andere vragen kan je stellen via ons contact formulier. Of via de app in je profiel bij “over ons”. Verder zijn we bereikbaar telefonisch of via whatsapp op 085-3014550 op werkdagen van 09:00u. tot 21:00u.

Nog meer vragen?

Heb je meer vragen en ontbreken die bij dit overzicht? Stel ze via de onderstaande link en we voegen ze toe aan onze FAQ.

Andere FAQ vraag
Fout gevonden in de App?

Kom je tijdens het gebruik een foutje tegen, of zie je dingen die niet logisch zijn of anders moeten? Laat het ons weten.

Report Bugs

HELP IS NEARBY

Contact